تفریح و سرگرمی

شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۸، ۰۲:۱۱ ب.ظ

نکات مهم خورشت فسنجان خوشمزه و عالی

نکات مهم خورشت فسنجان خوشمزه و خوشرنگ :

۱- برای اینکه گردو بیشتر روغن بدهد آن را با آسیاب خوب خرد کنید یا با چرخ گوشت آن‌ها را چرخ کنید.

۲- گردو را نباید خام داخل خورشت بریزید و همچنین نباید زیاد آن را تفت دهید؛ چرا که گردو اگر زیاد تفت داده شود، تلخ می‌شود. همچنین اگر خام داخل خورشت بریزید بو و طعم خوبی به خورشت نمی‌دهد.

Image result for ‫خورشت فسنجان‬‎

برای تهیه خورشت فسنجان باید گردو را با روش زیر تفت دهید :

داخل ماهیتابه روغن نریزید، چراکه گردو خودش چرب هست. گردوها را داخل ماهیتابه ریخته، روی شعله با حرارت کم قرار دهید و به طور مداوم بهم بزنید. گردو باید در حدی روی شعله باشد، که وقتی با پشت دست خود را روی گردوها میگذارید گردوها داغ شده باشند و شما در پشت دست خود داغی را احساس کنید. دقت کنید ما از واژه‌ی داغی استفاده کردیم. داغی چند درجه بالاتر از گرمی است، ولی دست نمی‌سوزد. گردو به این مرحله که رسید برای تهیه خورشت فسنجان آماده است.

۳-وقتی گردوها را همانطور که در بالا گفتیم تفت دادید. باید سریعاً روی گردوی داغ آب سرد بریزید. این یکی از نکات مهم خورشت فسنجان است. چراکه ریختن آب سرد روی گردوهای گرم باعث می‌شود، به گردو شُک وارد شود و روغن بدهد. وقتی می‌خواهید شروع به پخت خورشت فسنجان کنید؛ حدود دو لیوان آب را داخل فریزر بگذارید؛ تا خوب سرد شود. وقتی گردوها را با رب گذاشتید تا بپزد هر ۱۵ دقیقه حدود یک سوم لیوان آب خیلی سرد یا در داخل فریزر گذ اشته‌اید یا یک تیکه یخ به خورشت خود اضافه کنید؛ تا در آخر یک خورشت فسنجان پر از روغن گردو که سرشار از امگا ۳ است، داشته باشید و از خوردن آن لذت ببرید. حداقل سه مرتبه باید آب سرد به خورشت اضافه کنید.

۴- در مورد میزان رب کاملاً به ذائقه شما بستگی دارد. توصیه می‌کنیم اگر مخصوصاً رب شما غلیظ است، کم کم به خورشت رب اضافه کنید تا وقتی که به طعم و رنگ دلخواه شما برسد.

۵- از دیگر نکات مهم خورشت فسنجان در مورد اضافه کردن شکر است. شما حتی اگر خورشت فسنجان ترش دوست دارید؛ باید حدود یک قاشق غذا خوری سر خالی شکر به خورشت خود اضافه کنید. چراکه شکر علاوه بر طعمی که به خورشت فسنجان می‌دهد، در رنگ آن هم تأثیر دارد و باعث می‌شود شما یک خورشت فسنجان خوشرنگ و شفاف داشته باشید.

پس حتماً یک قاشق شکر اضافه کنید، بعد اگر دوست دارید خورشت شما ترش باشد میزان رب را افزایش دهید و اگر دوست دارید شیرین‌تر شود شکر بیشتری را اضافه کنید.

در   تفریح57 همراه ما باشید.

 

نکته: برای اضافه کردن شکر دقت کنید کم کم شکر را به خورشت اضافه کنید، چنددقیقه صبر کنید تا شکر در خورشت حل شود و بعد اگر بازهم خواستید خورشت شما شیرین‌تر شود شکر اضافه کنید. چرا که گاهی اوقات افراد همان موقع که شکر اضافه کردند؛ خورشت را می‌چشند و چون هنوز شکر حل نشده احساس می‌کنند خورشتشان به شکر بیشتری نیاز دارد و این باعث می‌شود زیادی خورشتشان شیرین شود.

۶- بعد از حدود ۳۰ الی ۴۵ دقیقه خورشت فسنجان شما آماده است تا گوشت مرغ یا گوشت چرخ کرده و قلقلی شده را به آن اضافه کنید. گوشت را با پیاز فراوان خوب تفت دهید و به آن ادویه‌هایی مثل دارچین، کمی زرچوبه، کمی فلفل و کمی زنجبیل اضافه کنید و داخل خورشت بریزید.

نکته: برای تهیه خورشت فسنجان با گوشت قرمز برای اینکه خورشت شما شکل قشنگتری داشته باشد. گوشت را بصورت قلقلی داخل خورشت بریزید. 

۷- اگر دوست دارید خورشت آبدار نباشد؛ ۱۵-۳۰ دقیقه قبل از آماده شدن خورشت خود، یک عدد یا نصف سیب درختی (با توجه به میزان خورشت) داخل خورشت با رنده‌ی ریز رنده کنید. با این ترفند خورشت فسنجان لعاب دار و غلیظ می‌شود و از حالت آبکی بیرون می‌آید.

سعی کردیم که همه‌ی نکات مهم خورشت فسنجان را بیان کنیم. تا شما بتوانید با آن یک خورشت فسنجان خوشمزه تهیه کنید. شما هم اگر تجربه یا نکته‌ای برای تهیه خورشت فسنجان می‌دانید، جهت کامل شدن این پست بفرمایید.

منبع: چاره دان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۰۹
حسن حسنی

خورشت فسنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی