تفریح و سرگرمی

سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۰۱:۳۹ ب.ظ

طرز تهیه دسر اسلایس هندوانه ویژه شب یلدا

دسر اسلایس هندوانه دسر بسیار خوشمزه ی هست و براحتی سرو می شود . این دسر برای شب یلدا خیلی مناسب است.برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته انواع دسر ، از سایت مجله آشپزی کوک مستر مقالات بیشتری را مشاهده نمایید.امروز به آموزش این دسر می پردازیم .با ما همراه باشید.

مواد لازم دسر اسلایس هندوانه  :

پودر ژلاتین30 گرم
کره6 قاشق غذاخوری
خامه (فرم گرفته / در صورت تمایل جهت تزیین)1 پیمانه
شکر1/4 پیمانه
شیر1/2 پیمانه
آب لیموترش تازه1/2 پیمانه
اسانس لیمو1/2 قاشق چایخوری
آب هندوانه5 پیمانه
بیسکویت (ویفر وانیلی (پودر شده) / برای کراست)300 الی 400 گرم

دسر اسلایس هندوانه

دسر اسلایس هندوانه

طرز تهیه دسر اسلایس هندوانه ویژه شب یلدا :

برای درست کردن اسلایس هندوانه ابتدا فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم می کنیم. بعد یک ظرف مستطیل شکل را با فویل پوشش می دهیم به صورتی که از 4 طرف 5 سانت به سمت بیرون باشد ( مثل تصویر) و با اسپری روغن یا برس و… کمی چرب می نماییم.

بعد کره ذوب شده ، ویفر ،2 قاشق غذاخوری آب باهم مخلوط نموده تا کالا منسجم گردد. بعد در کف ظرف فشرده می نماییم و به مدت 20 دقیقه در فر می گذاریم تا پخته شود . پس از پخت اجازه می دهیم تا کاملا سرد گردد.

بعد 2 پیمانه آب هندوانه را کنار بگذارید. 3 پیمانه دیگر را با آب لیمو ، اسانس لیمو ، شیر و شکر مخلوط نمایید. بعد پودر ژلاتین، 2 پیمانه آب هندوانه را مخلوط نموده و به روش بن ماری ژلاتین را درآب هندوانه کاملا حل می کنیم تا وقتی که مایع صاف و شفافی داشته باشیم

اضافه نمودن آب هندوانه با ژلاتین ذوب شده به مواد ( از مرحله 3) کاملا هم بزنید تا ترکیب گردند.بعد به آرامی روی کراست آماده شده در مرحله 2 ( ترکیب بیسکوییت در قالب) می ریزیم و به مدت 2 ساعت در فریزر یا 3 الی 4 ساعت در یخچال می گذاریم ( یا تا زمانی که کاملا خودش را بگیرد ).پس از طی زمان ذکر شده دسر ما حاضرهست. بعد دسر می توانید به شکل مربع برش بزنید و روی آن را با پودر قند یا خامه و… تزیین نمایید.

نکات :

می توانید برای گرفتن آب هندوانه  از دستگاه مخلوط کن استفاده کنید بهتر است پس از آبگیری از صافی رد شود.
ویفری که استفاده می کنید بهترهست طعم دار نباشد و ساده باشد.

منبع: آشپزی حرفه ای

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۱۲
حسن حسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی