تفریح و سرگرمی

چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۰۴:۳۱ ب.ظ

ترشی کلم قرمز

دستور تهیه ترشی کلم قرمز:

لازم است تا کلم قرمزی با وزن تقریبی 600 گرم خریداری کرده و آن را خوب بشویید. سپس کلم را خشک کرده و آن را به خرد نمایید که البته اندازه کلم های خرد شده به سلیقه شما بستگی دارد. اما اگر می خواهید ترشی شما زیبایی ظاهری داشته باشد، به شما پیشنهاد می کنیم کلم ها را ریز و یک اندازه خرد نمایید.

بعد از آنکه کلم قرمز را خرد کردید، می بایست آن را با نمک مخلوط نمایید که میزان افزودن نمک به ذائقه شما برمی گردد. برای مدت نیم ساعت صبر کنید تا نمک به خرد کلم رفته و آن را نرم کند. نرم شدن کلم سبب می شود که کلم های بیشتری درون ظرف ترشی جا بگیرند، از طرفی هم از ورود هوا به داخل ظرف جلوگیری خواهد کرد.

 

ظرف ترشی را آورده و آن را از کلم پر کرده و سپس روی آن سرکه بریزید تا زمانی که سطح تمامی کلم ها به خوبی با سرکه پر شده و پوشانده شود. بعد درب ظرف را محکم بسته و اطمینان حاصل نمایید که هوا وارد ظرف نمی شود. حتی می توانید برای اطمینان بیشتر در ابتدا ظرف را با فویل بپوشانید و سپس درب ظرف را ببندید. در غیر اینصورت ممکن است ترشی کپک بزند. ظرف را در مکانی خشک و خنک قرار دهید تا ترشی شما به مرور زمان آماده شود. اما شما می توانید بعد از گذشت 4 الی 5 روز با آن از اهل خانه پذیرایی نمایید.

همچنین بخوانید:

طرز تهیه ترشی کلم قرمز

برای تهیه ترشی کلم قرمز مانند هر ترشی دیگری، بهتر است ظرف های شیشه ای را انتخاب کنید.

برای تعدیل سرکه ای که درون ترشی ریخته اید، می توانید به اندازه 25 گرم یا یک قاشق غذاخوری شکر به کلم قرمز اضافه نمایید.

برای نرم کردن کلم آن را حرارت ندهید، چرا که سبب تغییر رنگ و مزه کلم خواهید شد و از زیبایی ظاهری ترشی و همچنین طعم خوشمزه آن خواهید کاست.

در صورت تمایل می توانید مقداری سیر و فلفل نیز به ترشی بیفزایید اما توجه داشته باشید که این کار آن طعم قدیمی ترشی را تغییرخواهد داد.

ترشی کلم یکی از محبوب ترین ترشی هایی است که ایرانی ها دوست دارند در کنار غذاهای خود میل نمایند. این ترشی خوشرنگ و خوشمزه در تمامی فصول سال سرو می شود و به سفره زیبایی خاصی می بخشد. شما می توانید به استفاده از نکاتی که در بالا در طرز تهیه ترشی کلم قرمز در اختیارتان قرار دادیم، ترشی خوشمزه ای تهیه کنید.

 

منبع: mazeheha

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۱۸
حسن حسنی

ترشی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی